janvanmeervermoord

Bakkerij Vermeeren.

Historie

Grondlegger van Bakkerij Vermeeren is Leon Vermeeren in 1895. (Joannes Leonardus Vermeeren, geboren 15-05-1874)

Bakkerij Vermeeren is in 1895 gestart op de dorpsstraat 22 te Slenaken. Er werd toen niet alleen gebakken, maar naast de bakkerij hadden Leon en zijn echtgenote Fieke Alleleijn een café, men deed in verzekeringen, had een postkantoor en men kon bij Leon ook nog terecht om zich bij de Burgerlijke stand in te schrijven.

In 1940 nam zoon Frens Vermeeren (geboren 10-03-1911) de zaak over, hij was getrouwd met Annie Heusschen.
Zij hielden het café voor gezien en gingen wel in de winkel levensmiddelen verkopen.
Daarnaast bleef men zich ook nog bezighouden met de post en de verzekeringen.
Tot 1948 ging Frens met paard en wagen brood bezorgen in Heijenrath, Reijmerstok en Gulpen en al enige hotels.
in 1948 kwam de eerste auto, vanaf dat moment is het bedrijf langzaam gaan groeien.

In 1974 nam zoon Lei de zaak over samen met zijn vrouw Emely Steinbusch, zij bouwde het bedrijf verder uit. Vooral in de tachtiger jaren kwam er veel horeca bij. In 1999 is de bakkerij en de winkel verbouwd. Men heeft toen het oude gemeentehuis aan kunnen kopen en heeft daarin de winkel gevestigd.
Na 30 jaar succesvol werken gaf Lei in 2004 de leiding over aan zijn zoon Ralph Vermeeren; nu dus de vierde generatie bakkers.

Momenteel is bakkerij Vermeeren uitgegroeid tot een bedrijf met 20 personeelsleden en wordt er aan diverse horeca bedrijven en aan een supermarkt geleverd.
Men kan in de winkel nog altijd terecht voor levensmiddelen, vleeswaren, zuivel en AGF. Vanaf november 2007 worden de kruidenierswaren door SPAR beleverd. Sinds 2009 kan men er ook terecht voor streekproducten en cadeauartikelen. En het TNT-post servicepunt is nog altijd aanwezig.

Stamboom 39-Maastricht

Startpagina: Stichting Van Meer