Stichting Van Meer- start
 Stichting Van Meer (SVM) is opgericht in 2005 om families met de naam
van Meer, en de naamsvarianten daarop, Vermeer, Vermeeren, etc.
genealogisch te onderzoeken.

De resultaten van de onderzoeken worden gepubliceerd in het nieuwsblad:

Kroniek Van Meer
 aanverwante families
Wapen van Jan van Meer
Het graf van Michaël van Meer, aquarellist, overleden 13-10-1653 in Hamburg en begraven in Catrinen Kerck op 20-10-1653. Dit wapen Van Meer bevindt zich in de Sint Servaas in Maastricht.
 In de maand April en Oktober verschijnt onze Kroniek.
In deze Kroniek worden ook actuele gegevens gepubliceerd zoals geboorte- en overlijdensadvertenties en krantenartikelen van naamgenoten.

Wilt u onze Kroniek ontvangen?  Word dan donateur!

De donatie bedraagt € 14,50 (niet-ingezetenen € 20,00) per jaar kunt u overmaken naar  ING bankrekeningnr. NL24 INGB 0004 3221 02  t.n.v. Stichting Van Meer, p.a. Maria Hamstraat 9, 6815 GP Arnhem.

De Kronieken 1 t/m 18 op CD kunt u bestellen voor € 18,00.

,00 exclusief de portokosten.

U kunt zich aanmelden als donateur door op deze link Donateur te klikken.

Bijzonder: op dit moment is Chris Lauwen deelstamboom Vermeeren van stamboom 2-Rijsbergen aan het samenstellen. Hij gaat deze familie in boekvorm -bij voldoende deelname- uitgeven. In deze familie komen o.a. veel schippers voor. Meestal komt deze familie uit Raamsdonk en Waspik, maar ook in plaatsen langs de Rijn en Maas. Dit boek is voorzien van vele foto's, van personen alswel de schepen waarop zij varen/vaarden. Het wordt een fantastisch boek!! Als u belangstelling hebt voor dit boek, klik dan op bovenstaande link en geef uw naam en adres op. De kosten zullen € 60,00 (excl. portokosten) bedragen.

Wij stellen het zeer op prijs als u ons van informatie voorziet. Krantenartikelen, overlijdensadvertenties, bidprentjes, familiefoto's en aanvullingen van genealogische gegevens ontvangen wij gaarne van u.

Van Joyce den Brinker mochten wij haar familiearchief ontvangen dat samengesteld is door W.A. den Brinker! (Stamboom 3-Oosterhout).

Bijzondere zoektocht naar vader Joop

Johanna van Meer heeft een boek geschreven over haar vader Joop.  Het verhaalt over een inmiddels volwassen dochter tijdens haar zoektocht naar een vader die overleed voordat zij werd geboren. Een hartverwarmende zoektocht”, met daarin haar verhaal over haar vader en zijn rol tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Het boek is te bestellen via http://www.johannavanmeer.nl/

Startpagina: Stichting Van Meer

Nadat u op Facebook hebt geklikt krijgt een foutboodschap te zien. Als u op Dit in een nieuw venster openen dan komt op Facebook.

Het wapen van Dederich van Dript, echtgenoot van Margriet van Meer (Valkenburgse van  Meer's)